ÅsEnsemblet er et blandet showkor, ledet av den ustoppelige maestro, Inger Torbjørnsen.
Vi bruker den musikalske energien til å iscenesette rockens og populærmusikkens klassikere gjennom selvskrevne, satiriske tekster. Koret har gjennom mange år samarbeidet med Tomas Adrian Glans, en av Norges fremste regissører og koreografer i showsegmentet.
ÅsEnsemblet har spilt og sunget for fulle hus og taktfast jubel i Ås kulturhus i mer enn femten år. I 2025 fylte vi hovedstadens ledende revyscene Chat Noir to kvelder på rad med en showkonsert basert på ABBA´s mest kjente låter. I april 2027 står noen av Beatles-klassikerne for tur på Chat Noir i et show som freidig nok har tittelen Da ÅsEnsemblet bøffa The Beatles.
Med god støtte av bandet Dr.Øbak og en av landets mest lovende standup-artister, Atle Fretheim, seiler koret videre på en ustoppelige medgangsbølge, heiet fram av et trofast, entusiastisk publikum.
Savner du en mer klassisk koropplevelse av ÅsEnsemblet, er konserten Desembernatt i Ås kirke lillejulaften et godt tips. Da fylles kirkerommet to ganger i løpet av kvelden av et publikum som serveres et klassisk julerepertoar, gjerne i kombinasjon med et par verbale, iscenesatte overraskelser.
Julekonserten akkompagneres av tre fremragende musikere på klaver, fiolin og bass.
